Procedura składania skarg
W Baltic Control® Certification zawsze staramy się zapewniać najlepsze rozwiązania i usługi, jednak mogą zaistnieć okoliczności, które mogą prowadzić do złożenia skargi. Skargę można złożyć zawsze pisemnie lub ustnie. Baltic Control® Certification uważa terminowe i bezstronne rozpatrywanie skarg za fundamentalną część relacji zaufania z naszymi klientami oraz za nieocenioną pomoc w dalszym doskonaleniu naszych działań na wszystkich poziomach. Skargi mogą dotyczyć działań certyfikacyjnych, za które jesteśmy odpowiedzialni, certyfikowanego klienta lub inspekcji przeprowadzonych przez Baltic Control® Certification.
Skargę można złożyć pisemnie lub ustnie do dowolnego pracownika Baltic Control® Certification, a my wkrótce udzielimy uzasadnionej odpowiedzi. Nasze wewnętrzne zasady zapewniają, że decyzja została przejrzana i zatwierdzona przez jedną lub więcej osób, które wcześniej nie były zaangażowane w obszar skargi. Jeśli wyjątkowo sprawa nie może zostać rozwiązana w rozsądnym czasie, zostanie utworzony projekt zarządzający procesem, a składający skargę będzie informowany o harmonogramie i statusie projektu aż do jego zakończenia. Jeśli chcesz złożyć skargę, wyślij e-mail na adres cert@balticcontrol.com.
Procedura odwoławcza
Osoby, które przetwarzają i podejmują decyzje w sprawach odwoławczych, nie mogą być tymi samymi osobami, które przeprowadzały audyty i podejmowały decyzje na tej podstawie. Odwołania nie mogą dyskryminować wnoszącego odwołanie.
Wnoszący odwołanie musi być informowany o otrzymaniu odwołania, o postępie sprawy i o wyniku. Ponadto wnoszący odwołanie musi otrzymać przewodnik po skargach, który zawiera informacje o decyzjach Baltic Control® Certification w zakresie uprawnionych obszarów.
Decyzja przekazana wnoszącemu odwołanie musi być podjęta i zatwierdzona przez jedną lub więcej osób, które wcześniej nie były zaangażowane w obszar odwołania.
Obecnie nie mamy możliwości zakotwiczenia naszych decyzji. W przypadku odwołania prosimy o kontakt na następujący adres e-mail: cert@balticcontrol.com.
Zgłaszanie naruszeń etycznych
Skargi dotyczące naruszeń etycznych, które są sprzeczne z Kodeksem Etyki Apave, należy zgłaszać bezpośrednio do Apave na adres e-mail apave@ethicattitude.com lub tel.: +33 788 119 006 (również dla SMS, WhatsApp, Viber)